Dyrenko D-4

Kolopasový střední tank se dvěmi věžemi označovaný jako D-4, dyrenko 4 nebo tank 4.

Jeho konstrukterem byl Nikolaj Dyrenko. Tank měl složitý pasový podvozek, který zahrnoval hnací a napínací kolo a tři velké pojezdové kola a dal se zvlaštním převodem od motoru spustit na 4 automobilová kola umístěná na boku. Pasový podvozek byl pak z cela ukryt pod bočním pancířem. Mechanismus byl velice poruchový a proto zůstal jen u prototypu. Přesto jeho konstrukter dyrenko navrhl vylepšenou verzi D-5.

D-4

motor 2x Hercules
výkon motoru 2x 105 hp
max. rychlost
výzbroj

2 věže se 45mm kanony a dvěma kulomety DT 7,62

dva kulomety DT 7,62 v přední časti korby

Otačení věže  270°
pancíř 15-20 mm
hmotnost 12 t
osádka

 

D-5

motor M-17
výkon motoru 618 hp
max. Rychlost 35 km/h
výzbroj

2 věže se 76mm kanony a dvěma kulomety DT 7,62

dva kulomety DT 7,62 v přední časti korby

otačení věže 270°
pancíř 15-35 mm
hmotnost 15 t
osádka