Makarov

World of Tanks je vlajkovou lodí Wargamingu, která táhne další její projekty.

“Mnohem více lidí hraje tanky než ostatní naše hry World of Warships a World of Warplanes.” říká Vyacheslav (Vjačeslav) Makarov.

Podle něj mají lodě své vlastní velmi specifické fanoušky, hlavně ve World of Warships se hráči vcelku drží, komunita je stabilní. Pokud jde o letadla (World of Warplanes), „stalo se to, že v tomto žánru je silnější konkurence a byla úspěšnější než my.“

Odvedli hráče letadel, kterých byl menší počet, než je u lodí a tanků. Stalo se tak. Zároveň jsme ztratili příležitost vstoupit na trh jako první. První dojem nelze již podruhé vytvořit. “říká Vjačeslav Makarov.

Jedním z nejtěžších úkolů pro vývojáře hry World of Tanks byla rekonstrukce historických obrazů tanků.

Největší počet problémů se týkal získávání informací o čínských tancích. Anglická společnost Vickers se také zdráhala pustit vývojáře do svých archivů. „Skutečnost, že se nám podařilo získat údaje o tancích z Číny, je prostě výsledkem štěstí a skutečnosti, že v Číně jsou lidé, kteří hrají World of Tanks.“

“ Výdaje historické skupiny zde byly nejvyšší, “říká Vjačeslav Makarov.

Množství uživatelů?

Podle statistik pravidelně hraje World of Tanks asi 10 milionů lidí. Co se týče výnosu společnosti, největší (pokud vezmeme Rusko), v rozporu s očekáváním, nejsou dány Moskvou, Petrohradem a dalšími velkými a „bohatými“ městy, ale severními městy. „Naším konkurentem je láhev vodky a teplý letní večer, “říká Vjačeslav Makarov s tím, že hry Wargamingu jsou populární domácí zábavou tam, kde není jiná domácí zábava, a kde neexistují žádné další činnosti, které by mohly vyplnit volný čas.

„Máme různé fanoušky. Jordánský král aktivně hraje tanky. Pozval mě, abych navštívil tankové muzeum, šel jsem, “řekl Vjačeslav Makarov.

„Čím širší je rozsah aktivního publika, tím nižší je průměrná platba na hráče. V Rusku, neodpovídám, protože nechci říkat, kolik zde vyděláváme. “Průměrná platba na hráče se počítá pomocí různých metod, přičemž rozdíl mezi regiony může být až několikanásobný.”

O vrcholu vývoje

Vrchol vývoje projektu je již dávno ukončen,” řekl Vjačeslav Makarov. Projekt dosáhl svého maxima v roce 2015, kdy současně mohlo být asi 1 milion osob na serverech.

Vjačeslav Makarov vysvětlil jistý pokles popularity tím, že „tanky jsou u konce, žádné další tanky neexistují.“

“Společnost teď zkouší nové projekty: the Caliber shooter a zakoupili jsme práva na hře Master of Orion,” říká.

Odhlášení z turnajů eSports

Od začátku roku 2019 odmítl Wargaming formát turnajů pro e-sport; je obtížné a nákladné udržet týmy 15 osob ve formátu e-sportů: „Na pořádání kybernetických turnajů jsme utratili miliony dolarů, ale ty peníze se nevrátí.“ říká.

Co se týče budoucnosti online herního průmyslu, považuje Vjačeslav Makarov za nebezpečný, trh se rychle mění.

Cílový portrét hráče

Je takový: 30 let, který hraje večer po práci.

“Mladíci nehrají naše hry. Tanky nerostly na úkor trhu, když na nej přišly. A protože dosáhli 30+ let průměru hráčů “říká Vjačeslav Makarov.

Překvapení

Dnes, podle Vjačeslava Makarova, jsou náklady na propagaci Workd of Tanks nižší než výrobní náklady.

“Náš hráč musí být neustále překvapen. Servírujeme mu stále nové věci.